Türkiyede Üniversite Okumak ile Yurtdışında Okumak 2
Rekabet şartlarına uyumlu bir birey olarak yetişme
Biz de Türkiye de geçmişi 3-5 yılı bile bulmayan, kurumsallaşmamış sıradan bir özel üniversitede verilen eğitimin ve sunulan imkânların yetersizliği öğrencinin globalleşen ve hızla değişip gelişen dünyayı algılayabilmesini ve rekabetçi şartlarına uyum sağlamasını zorlaştırmaktadır.
Yurtdışında öğrenci yurtdışında en az 50 yıl geçmişi olan, kurumsal kimliği oturmuş, eğitim kalitesi tescillenmiş, mezunları is yaşamlarındaki başarılerinden dolayı Nobel gibi çeşitli ödüllere layık görülmüş üniversitelerden mezun olur. Yurtdışında üniversite eğitiminin dünya standartlarında olması, öğrenciye globalleşen dünyanın rekabetçi şartlarına uyumlu bir birey olarak yetişme olanağı sunar. Ayrıca öğrencinin bu enternasyonal ortamda 3-5 yıl boyunca çeşitli ülkelerden yüzlerce öğrenciyle arkadaşlık edip farklı kültürler tanıması, dünyanın değişik ülkeleri hakkında bilgi edinmesi büyük bir ayrıcalıktır.
Mezuniyet sonrası is bulma kolaylığı
Biz de Bilindiği üzere yüzbinlerce işsizin olduğu ülkemizde son 1-2 yıldır is alımlarında üniversite mezunu olmak bir artı değer ifade etmemektedir. Şirketler ise alımlarda gazetelerin insan kaynakları eklerinde sıkça görüldüğü üzere öğrencilerin belirli üniversitelerin mezunu olmasını şart koşmaktadır. Dolayısı ile sıradan bir özel üniversiteden mezun bir öğrenci için almış olduğu diploma, iş bulmak ya da daha iyi bir is bulmak için bir değer ifade etmez.
Yurtdışında YÖK denkliği olan bir üniversiteden mezun olan öğrencinin diplomasi Amerika, Kanada ve İngiltere nin yani sıra tüm Avrupa Birliği üyesi ülkelerde de tanınır. Öğrenci hem Türkiye de hem de tüm bu ülkelerde kamu sektöründe veya global şirketlerde rahatlıkla is bulabilir. Öğrencinin Lisans eğitimi aldığı ülke, eğitim kalitesi, iyi derecede bildiği yabancı diller ise alımlarda tercih edilmesini sağlar. Kısaca, yurtdışında bir üniversiteden mezun öğrencinin is bulması veya isteyip başvurduğu bir ise kabul edilmesi Türkiye veya Kıbrıs ta okuyan bir öğrenciye göre oldukça kolaydır.
Mezuniyet sonrası is hayatında gelir düzeyi
Biz de sıradan bir diploma, yabancı dil yetersizliği, vizyon ve kişisel gelişim açısından eksiklik, globalleşen dünyanın rekabetçi şartlarına uyum sağlamada zorlanma öğrencinin iş hayatında başarılı olabilmesi, yükselerek iyi pozisyonlara gelebilmesi önünde büyük bir engeldir. Sonuç, kisinin sıradan işlerde düşük bir gelir düzeyi ile çalışmasıdır.
Yurtdışında Türkiye ve KKTC nin aksine, yurtdışında YÖK denkliği olan bir üniversiteden mezun olan öğrenci; sahip olduğu özgüven ve vizyonun yani sıra, 4 yılın sonunda elde ettiği prestijli bir diploma, çok iyi derecede en az bir yabancı dil, 1 yıllık is tecrübesi gibi özellikleri sayesinde iyi islere kabul edilerek, iş hayatında kolay yükselerek daha iyi pozisyonlara gelir ve çok daha yüksek bir gelir düzeyine sahip olur.
Sosyal statü
Biz de Bir bireyin yaşam kalitesini, toplum içindeki yerini ve saygınlığını paradan ve güçten çok eğitim düzeyi ve kalitesi belirler. Her anne baba, çocuğunun toplum içinde yer edinmiş, kabul gören, saygın, gelir düzeyi ve yasam standardı yüksek, refah ve mutluluk içinde yaşayan bir birey olmasını ister. Bunu da çok büyük oranda, gelişme çağında olan bireyin üniversite eğitiminin kalitesi ve kampüs yaşamının ona sundukları belirler. Hepimiz zenginlik ve güç sahibi olsa da eğitimi yetersiz, belli kültür düzeyinden yoksun kişilerin toplum içinde kendilerini ezik hissettiğini biliriz. Yurtdışında bir üniversiteden mezun olmakla karşılaştırıldığında sıradan bir özel üniversiteden mezun olmak o bireye sosyal statü açısından bir şey kazandırmaz.
Yurtdışında bir üniversiteden mezun olmak; sağladığı iyi eğitim, yurt dışı tecrübesi, kazandırdığı kültürel birikim ve toplum tarafından kabul gören prestijli bir diploma kişiye sosyal statü açısından çok şey kazandırır.